Sunday, September 9, 2007

اهرم كيفيت

امروز دوره FMEA شروع شد و فكر مي كنم از معدود دوره هاي آموزشي داخلي مفيد شركت باشد كه تا حدودي هم به درد بخورد! جدا از قضيه قابل كاربرد بودن و اينكه خودم هم در زمينه كيفيت سابقه كاري ندارم، در جلسه اول اين كلاس مثالي زده شد كه برايم خيلي جالب بود و آن مربوط به اولويت دادن در كارها هم مي شود:

شركت آمريكايي فورد كه اين روزها هم حال خوب و خوشي ندارد، چندين سال قبل، شركت در حال ورشكستگي و يا ورشكسته جگوار بريتانيا را مي خرد و طرحي را براي افزايش كيفيت محصولات جگوار ارائه مي دهد كه مراحل انجام كار به صورت شماتيك «اهرم كيفيت» از « تحقيقات بازار براي خواسته هاي مشتري» شروع مي شود و كارهاي ديگر در مراتب بعدي اولويت قرار دارند؛ يعني فشار دادن به اهرم كه بايد از دورترين نقطه تكيه گاه شروع شود، مطابق است با انجام تحقيقات مزبور.
...
راستي شما به كجاي اهرم كيفيت فشار مي آوريد؟! سؤال را طور ديگري مطرح مي كنم: در جايي كه شما مشغوليد، از كجاي اهرم كار فشار مي آورند؟

2 comments:

Anonymous said...

مي تونيد در رابطه با دروس لازم براي كارشناسي ارشدو توضيحات آن كه مثلا آمار و احتمالات به چه صورت مي باشد و ... به من كمك كنيد؟

sara said...

مي تونيد در رابطه با دروس لازم براي كارشناسي ارشدو توضيحات آن كه مثلا آمار و احتمالات به چه صورت مي باشد و ... به من كمك كنيد؟

امتيازدهي به وبلاگ

لطفا پس از بازديد، به اين وبلاگ امتياز دهيد: (لينك مستقيم صفحه امتيازدهي)